lördag 3 maj 2014

Hej, bloggosfären!

Sådär. Sedan den 7 april är det officiellt - jag är inte journalist längre. Det blev 16 år på VLT.

Jag stortrivs i min nya roll som förhandlingsledare på Hyresgästföreningen och förändringen var helt nödvändig för min mentala hälsa. Ändå skulle jag ljuga om jag förnekade att separationen från journalistiken och murvelrollen ger mig en liten svart sorgklump i magen.
För allt jag aldrig hann göra, och för allt som antagligen aldrig kommer att göras av någon annan heller.

"I had such fuckin hopes for us", som mordutredaren Jimmy McNulty i The Wire besviket uttryckte det när Stringer Bell föreföll ha övergivit narkotikaaffärerna för legitim affärsverksamhet.

Så om du inte redan har räknat ut det - den här bloggen är tänkt att bli mitt andningshål och min möjlighet att plocka en och annan oplockad gås. Mina djupsinniga vardagsreflektioner lär ni också få stå ut med och antagligen får ni också veta lite mer om det svenska bruksvärdessystemet för hyressättning än ni egentligen ville.

Publiceringstakten förväntas bli högst oregelbunden. Jag kommer helt enkelt att skriva när lusten faller på, vilket kan bli en gång i månaden eller tre gånger om dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar